Projekt – „TRZYMAJ SIĘ DROWO” – ETAP 1 KORONA PRZETRWANIE

Projekt – „TRZYMAJ SIĘ DROWO” – ETAP 1 KORONA PRZETRWANIE

Zaczynamy ❗❗❗

Projekt o nazwie „TRZYMAJ SIĘ ZDROWO” 3…2…1… GO!

Etap pierwszy: KORONA PRZETRWANIE
(potrwa od teraz do końca całej tej wirusowej akcji).

Etap ten jest poświęcony tematowi przetrwania w zdrowiu w obecnej sytuacji, czyli co możemy zrobić, aby być zdrowym fizycznie i psychicznie.

Nie zamierzam robić z siebie eksperta od wirusów, leczenia i mówić Ci jak masz żyć!
Natomiast dam Tobie kilka wskazówek, które pomogą Ci przetrwać ten trudny czas zachowując zdrowie psychiczne i fizyczne!

Rady te są efektem moich doświadczeń, praktyki i obserwacji. Z racji wykonywanego zawodu jak również szeroko pojętych zainteresowań ludzkim zdrowiem i sprawnością wypracowałem szereg pewnych zachowań i praktyk, które wspomagają naturalne mechanizmy organizmu w drodze do zdrowia i witalności.

Jeżeli interesuje Ciebie pozostanie w zdrowiu od dziś zacznij wprowadzać poniższe wskazówki do swojego życia.

Z pozoru poniższe rady mogą wydawać się Tobie trywialne, ale skuteczność tkwi w prostocie i konsekwentnemu stosowaniu ich w praktyce.

Krok 1 👣🚰 – Poranne nawodnienie – zacznij dzień od wypicia szklanki wody oraz o regularnym uzupełnianiu jej w ciągu dnia.

Krok 2 👣👃 – Oddychanie pudełkowe (ang. box breathing) – to technika oddechowa używana przez Navy SEALs, policjantów czy osoby przebywające pod długotrwałym stresem.

Ta prosta do nauki technika pozwala na szybkie przywrócenie normalnego rytmu oddechu oraz aktywację przywspółczulnego układu nerwowego odpowiedzialnego m. in. za wypoczynek organizmu.

Schemat działania:

Jeżeli jest to możliwe oddychaj nosem.

– Zamknij oczy i weź trwający 4 sekundy wdech,
– Wstrzymaj oddech ponownie odliczając do 4,
– Zacznij powolny wydech trwający również 4 sekundy,
– Ponownie wstrzymaj oddech przez 4 sekundy

Praktykuj ten schemat nieprzerwalnie przez 5 minut lub dłużej (aż poczujesz relaks).

Wprowadź codzienną sesję oddychania tą metodą, a będziesz w stanie się zrelaksować, odstresować i zacząć trzeźwo patrzeć na otaczającą Cię rzeczywistość. Zacznij od porannej sesji i w razie potrzeby zastosuj kilkakrotnie w ciągu dnia.

Krok 3 👣🍃 – Codzienny spacer na świeżym powietrzu w otoczeniu natury (co najmniej godzinę dziennie).

Wybierz się do pobliskiego lasu, parku lub na jakąkolwiek naturalną otwartą przestrzeń (oczywiście zachowując bezpieczną odległość od innych spacerowiczów – jeżeli takowi będą😉).

W brew panującej panice powinniśmy wyjść na zewnątrz (oczywiście mam na myśli wyjście na spacer na łono natury, a nie do sklepu 😉) zachowując podstawowe środki bezpieczeństwa.

Dzięki regularnym spacerom na świeżym powietrzu dotlenimy organizm, dostarczymy witaminę D3 poprzez ekspozycję na słońce, odstresujemy się, poczujemy się szczęśliwsi, podreperujemy odporność i wiele, wiele innych pozytywnych korzyści.

Dla chętnych proponuję pospacerować boso po ściółce leśnej, niesamowicie relaksuje 😉

Ps. Pamiętaj! Nie niszcz natury i nie zaśmiecaj otoczenia 😉

Polecam świetny artykuł w tym temacie 😉

https://dziecisawazne.pl/10-powodow-zeby-pojsc-z-dzieckiem…/

Krok 4 👣🥗 – Zdrowe jedzenie.

Nie zmierzam zarzucać Ciebie teoriami dotyczącymi przeróżnych diet.

Na chwilę obecną „stosowanie diety” nie jest potrzebne. Potrzebne jest natomiast zdroworozsądkowe podejście do jedzenia, aby wspomagało zdrowie.

Najważniejsze zasady zdrowego jedzenia:

– zrezygnuj z cukru,
– zrezygnuj z żywności przetworzonej, fast foodów, żywności paczkowanej etc.
(pomimo paniki w supermarketach nadal znajdziemy świeże warzywa, owoce, świeże mięso i ryby, nie musisz zapychać się toksycznym, przetworzonym jedzeniem),
– zadbaj o wcześniej już wspomniane odpowiednie nawodnienie organizmu, średnio pij dziennie 2-3 litry czystej wody,
– jedz 3-4 posiłki dziennie

Postaraj się o to, aby Twoje posiłki były zbilansowane i zawierały świeże produkty. Bazuj na mięsie, rybach, podrobach, jajkach, warzywach, owocach, orzechach i nasionach, kiszonkach.

Jedz tyle ile potrzebujesz, nie przejadaj się. Pamiętaj, że w chwili obecnej Twój wydatek energetyczny (ze względu na pozostanie w domu i co się z tym wiąże mniejszą ilością ruchu) jest mniejszy niż zazwyczaj.

Krok 5 👣📴 – Ogranicz do niezbędnego minimum konsumpcję informacji i doniesień dotyczących koronawirusa oraz korzystanie z mediów społecznościowych, telewizji etc.

Zadbaj o higienę swojego mózgu!!!

Jeżeli wydarzy się coś bardzo ważnego to i tak się o tym dowiesz. Nie ma sensu zaśmiecać sobie głowy i zatruwać swojego organizmu medialną papką, która wnosi jedynie więcej paniki i strachu.

Krok 6 👣📴 – Co najmniej godzinę przed snem nie korzystaj z urządzeń emitujących niebieskie światło tj.: komputer, tablet, smartfon, telewizor etc.

Niebieskie światło jest szkodliwe m. in. dla naturalnego rytmu dobowego, blokuje wytwarzanie potrzebnej ilości melatoniny, szkodzi układowi wzrokowemu…

Ekspozycja na niebieskie światło tuż przed snem pogarsza możliwości regeneracyjne Twojego ciała i powoduje w związku z tym wiele niekorzystnych zmian w organizmie.

Krok 7 👣🤸 – Zacznij się ruszać!
Nie chodzi mi tu o to żebyś robiła/robił trening. Tak, dobrze przeczytaliście nie chodzi o trenowanie, ale o codzienny ruch… im więcej tym lepiej.

Jesteście ciekawi…?

Zostańcie zatem ze mną, ponieważ ten temat wymaga obszerniejszego omówienia i prezentacji. Temat ruchu będzie poruszany przez następne kilka dni 😉

Dowiecie się jak wprowadzić odżywczy ruch naturalny do swojego życia, poznacie ćwiczenia, które poprawią Wasz stan fizyczny oraz wzmocnicie ciała.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu oraz dyskusji i czynnego uczestniczenia w projekcie… TRZYMAJ SIĘ ZDROWO!

Przekaż informacje o tym projekcie swoim znajomym, im więcej ludzi wprowadzi pozytywne zmiany w swoim życiu, tym więcej osób przetrwa w zdrowiu ten trudny czas. Dzięki temu będziemy mieli więcej siły i motywacji do odbudowy naszego życia!

Do zobaczenia już niebawem z pierwszą dawka ruchu!

Trzymajcie się zdrowo!

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

Chcesz ze mną trenować, ale nie możesz przyjechać?
Umów się na trening on-line!!!